top of page
Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

  • Instagram - Black Circle

Choco cookies bakken!


Nadat ik me boeken had ingeleverd, ben ik choco cookies gaan bakken. Ik heb elke stap naar een heerlijk gebakken choco cookie gefotografeerd.

Dus wat heb je nodig voor 18 choco cookies:

- 250 gram bloem

- 1/5 tl baksoda (bakpoeder is ook mogelijk om te gebruiken)

- 1/2 tl zout

- 170 gram ongezouten boter

- 200 gram bruine bastard suiker

- 100 gram suiker

- 1 el vanille-extract

- 1 ei

- 1 eidooier

- 325 gram stukjes chocola

Als je dit allemaal in huis hebt, kan je beginnen. Je bent ongeveer in 40 minuutjes klaar inclusief de baktijd! :) Dus let's go!

1. Eerst moet je het bloem met de baksoda en het zout door elkaar roeren.

Het bloemmengsel.

2. Smelt de boter.

De bijna gesmolten boter.

3. Haal de gesmolten boter van het vuur en voeg de suiker toe (witte en bruine suiker). Roer dit goed door elkaar. Voeg dan het vanille-extract toe, de eidooier en het ei, mix dit totdat het een romig mengsel is.

De gesmolten boter met suiker.

Het suikermengsel.

4. Voeg het bloemmengsel bij het suikermengsel en roer dit goed door elkaar. Wanneer alles goed door elkaar zit, kan je de choco stukjes eraan toevoegen (ik heb dit met mijn handen gedaan). Als ook de choco stukjes erdoor heen zitten, maak je de cookies. Leg een cookie van ongeveer 1 pollepel op de bakplaat en dan zijn ze klaar om de voorverwarmde oven in te gaan. Na 17 minuutjes zijn ze klaar en moet je ze goed laten afkoelen...... en dan smikkelen maar.

Het choco cookies deeg.

De choco cookies voordat ze de oven in gingen.

Ik vond het een super leuk en makkelijk recept. Binnen 40 minuutjes heb je zulke lekkere cookies!!! Je moet alleen wel even opletten, want de cookies rijzen nogal in de oven. Dus ze worden redelijk groot... Je kan er ook nog voor kiezen om één van de kanten in gesmolten chocola te leggen. Leg ze daarna dan even in de koelkast zodat de chocola hard kan worden. Ik heb dit niet gedaan, omdat de chocola al op was... ;)

Bakse,

Sophie

bottom of page