top of page
Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

  • Instagram - Black Circle

Lille!!!!!

Ik ben met school naar Lille (Noord Frankrijk) geweest, wat onwijs leuk was. Ik ga jullie hier vandaag wat meer over vertellen.

We vertrokken al héeel vroeg, we moesten om 6:30 uur verzamelen.. Om 6:45 uur vertrokken we met 2 bussen vol met (gillende, schreeuwende, slaperige) kinderen. Zoals gewoonlijk was een iemand heel druk en de andere waren een beetje waker aan het worden met muziek.. Al snel was iedereen wakker want, een paar (waaronder ik) waren een spelletje aan het spelen waar (heel) veel mee werd gelachen. Oepsie.. Na de plaspauze voor de grens van België zijn we (zo'n beetje de hele klas) maar met een balletje gaan overgooien. Om 11:15 uur waren we dan eindelijk in Lille. De dag kon beginnen.

We hadden een heel programma voor de boeg:

we moesten opdrachten uitvoeren, waar je uiteindelijk een prijs mee kon winnen. Lisa en ik waren ontzettend fanatiek waardoor we met dit spel al in een uurtje klaar waren.

We moesten, om toch een beetje bezig te zijn met Frans, een interview afnemen. Lisa en ik hadden al vrij snel een aardig persoon te pakken. Na onze vragen en de selfie, die we moesten maken voor het spel, zijn we de overige opdrachten gaan maken.

Met het hele groepje (10 kinderen) moesten we boodschappen gaan doen voor de lunch. Je kan het al raden; er zijn natuurlijk dingen gekocht die we niet nodig hadden, zoals een pak keukenrollen. ;)))

Natuurlijk moesten we ook nog even de toerist uithangen door een hele stadswandeling te maken en presentaties houden bij bezienswaardigheden.

Om ook nog even wat cultureels te doen gingen we naar Inter Duck. Dit is een tentoonstelling waar allemaal schilderijen het thema Donald Duck kregen; ik vond dit erg leuk, want ook hier was weer een spel waarmee je kon winnen: Lisa en ik waren weer zeer fanatiek.

Na het culturele gebeuren had je vrijetijd, of om je opdrachten te maken of om te winkelen. Aangezien LIsa en ik de opdrachten al af hadden zijn we maar even de winkelstraat in gelopen.

Om 18:00 uur precies gingen we eten met de hele klas (26 leerlingen) bij een crêperie. Erg leuk en lekker was dit. En toen was de dag alweer voorbij..

Om 20:30 uur vertrok de bus weer naar Noord-Holland wat ook weer een hele gezellige reis was. om 00:15 uur kwamen we aan bij school. Toen was het echt tijd om lekker te gaan slapen.

XXX Sophie

Hieronder nog een paar foto's

bottom of page